AISHITERU

Its so sudden that
we know each other...
Its so sudden that
I texted you...
&

Its so sudden that
you are being mine...

However,
it will never be,
for suddenly hatting you...
because

AISHITERU!!

Friday 20 April 2012

kerja kerja kerja

SALAM



tepi jalan
kat sebelah sana tu kedai lain
"brother joe"

ni la tempat kerja aku, tak lah besar sangat... tapi kalau jalan ulang alik hantar makanan, order tu,, berasa jugak la penatnyer,, huhu..

dekat depan kedai ni ada gelanggang futsal,(x nampak kat gambar) so malam-malam memang meriah la kat sini, sampai pagi pun still ada yang main lagi..



ada satu hari tu, budak-budak ni main sepak sampai terkeluar gelanggang hentam meja kedai sebelah , time tu aku tengah kemas-kemas meja ujung kedai aku tu, memang betul2 jatuh dekat meja sebelah aku,, haih,, tu kalai kena memang biol kepala,,


tempat yang aku amek gambar ni lah tempat lepak aku kalau dah penat giler,, sebab tempat ni memang strategik ,bos tak nampak, haha.. tepi jalan kan,,sambil-sambil tu khayal tengok kereta motor lalu-lalang...nampak awek sikit ,,mule la swit2,, haha..aku tak pon(hehe, jangan marah MRs. R), si Nizam ni je dengan member kedai sebelah, aku tengok-tengok, gelak-gelak je,,


tapi lepak  sini tension jugak, kalau si Nizam ni tengah sibuk,, aku lah yang kena tolong dia hantar makanan, tempat ni buat ikan bakar, kentang, keropok,n kelapa, ....Kadang-kadang dia malas nak hantar dia suruh aku,, haih,, geram pulak,, aku hantar jela..kadang-kadang kesian tengok dia kerja sorang-sorang..



yang bestnya,, kalau ada orang order kentang ke,keropok ke, mesti aku cakap "Zam, goreng lebih sikit, boleh kita bantai same2" .. haha, jahat kan aku.. ermm,takde la banyak mana,, sikit-sikit je lebihnya.. kalau air kelapa pulak, dia suruh aku potong, aku memang dah serik,, tapi potong jugak la kalau dah takda orang nak potong, .. n aku suka kalau customer tu nak letak ais , sebab mesti kena kurangkan air kelapa tu sikit kan, nanti letak ais melimpah pulak kan,,, so aku boleh la minum air kelapa ni sikit..

kalau aku order mesti promote suruh letak ais,,
"erm ,kelapa ni nak ais tak? kalau letak ais sedap sikit cik, sejuk-sejuk kan.haaa,, baru puas minum cik." 



"ermm, oke-oke"
customer pon ikut je...haha,, dalam sehari tu memang bergelen-gelen la air kelapa tu dalam perut aku ni.. XD


tempat ni jugak kalau aku nak bermesej dengan Mrs. R,,huhu..
kalau lepak-lepak takde orang  dengan si Nizam ni, dia sibuk nak tunjuk video2 time dia jadi budak rempit dulu,, pastu nak buat muka bangga ,,,aku bukannya minat sangat rempit2 ni...tapi dia dah kasi tengok ,buat-buat jela macam berminat kan,, "fuyooo, power arh,kat mane ni?,bape tiang dia willy ni?" haha,,semua  hipokrit...





Semalam , aku duduk-duduk la mesej dengan Mrs.R ni kat tempat ikan bakar ni sorang2..
yang pekerja-pekerja lain semua duduk bawah ada la kat 1 meja ni,, ada pakcik tukang masak ni tegur
"Naim, orang lain ada awek jugak , baca mesej tersenyum2 sorang2"
"ehh tak la, ni saya mesej mak saya la" ,haha ,,diorang gelak-gelak..

"cehh cehhh cehh"


aku saja la tunjuk ,taip "mak sehat" ,tunjuk dekat abang hery ni...
gelak lagi..haha,, pastu terus kena ejek je,, esoknya jumpa aku mesti tanya,
"Naim, mak sehat?" HAHA!



pastu si anak bos ni datang kat aku,,Marisa..
"eh Naim, ko panggil awek ko mak ea? " 

"eh mane ade!"
erkkk..mesti diorang dah heboh.. naik malu aku,, >.<




tapi seronok la kerja sini, memang semua kepala boleh layan la, gelak-gelak..huhu..


ermm, ni jela nak story dulu,, continue next day k.. BYE :D








2 comments:

  1. Cantek la tempat kerja awak.. =)

    Ye, 'mak' awak nie sehatttttt... -.-

    ReplyDelete
  2. haha,, biase jela.
    huhu,, mmmuahhh mak!

    ReplyDelete