AISHITERU

Its so sudden that
we know each other...
Its so sudden that
I texted you...
&

Its so sudden that
you are being mine...

However,
it will never be,
for suddenly hatting you...
because

AISHITERU!!

Monday 16 April 2012

cerita kerja #

SALAM



kejadian2 ketika kerja yang seterusnya~~~
*cara hagemaru cakap..HAHA



oke, fes skali nak citer pasal sorang budak ni,, budak kecik mksod aku,, 
family dea datang makan kedai aku, aku macam biasa lah,amek senjata aku(pen, menu ,buku)
dengan semangatnye pergi la order, hehex,



oke,,mak die order masa tu aku dah tak ingat dah benda apa ..
tapi masa budak kecik ni order je aku ingat,,die order nasi goreng kampung masa tu,
nasi gorang kampung pedas kan, mak die cakap la,,"eh2 ,x boleh ,nasi tu pedas la dik"
umur budak tu dalam 5 6 taon la,, erm ,pastu mak die orderkan la suruh tukar nasi goreng cina,,tak pedas..


budak ni taknak jugak, dia lawan balek, "xnak, nak nasi goreng kampung jugak!! ..*hntak2 meja.
aku tersenyum jela,dalam hati biase la budak2 kan,, pastu mak die cakap kt anak die ni, "oke2,,nasi goreng kampung eh"

dalam senyap2 mak die miming kat aku
 "nasi goreng cina " 
aku paham gerak bibir mak die, so,aku tlis la untuk budak tu NGC..(nasi goreng cina)..
pastu order ayah die pulak, makan ,minum, ...da abis tu,aku tlis2 salinan order tu pstu nak blah la
and THEN.. time aku nak chaw dari situ..dalam suasana angin sepoi2 bahasa kan,senyap je


si budak ni bebunyik "MAK!"
"INGAT ADIK TAK TAU KE MAK CAKAP KAT ABANG NI NASI GORENG CINA!,ADIK NAMPAK!"
*buat muke garang, pstu goyang2kan jari tlunjuk kat mak die*



HAHA,, x sempat nak tahan aku dah tergelak kt situ,,aduyaiiii,,cerdik tol budak ni


so terkantoi la usaha kami nak bersubahat,, XD 
..tapi pape pon aku tetap dengan "nasi goreng cina",tak tukar
hidup nasi goreng cina!!! HAHA XD
 ala, budak2 bukan reti beza pon nasi goreng kampung ngn cina an.,, reti makan je,,
die order tu pon agaknye sebab dengar nama "nasi goreng kampung" tu lg sedap,HAHA, 




oke,,cerita # 2 plak~~





malam tu memang penoh la orang kat kedai aku ni,,sebab ada Festival Mersing ni kan,,ramai la orang turun mersing.. 
disebabkan ramai, ada la pinggan2 yang tak berangkat  atas meja,,masing2 sebok buat kerja lain 


aku ada la jugak kadang2 pergi angkat cawan2 pinggan2 ni , 
ada sekali ni tengah2 nak angat cawan,,aku timpa2 cawan tu sampai tinggi,then baru nak angkat je ada customer masok ,so aku tinggal kan la dulu ,,pergi lah order dlu ,, 


dah abis order ,aku nak pegi lah balik sambung angkat cawan ni,, 
ada sorang customer ni,, x reti duduk diam,da order die pergi merayap ,jalan2, duduk merata2 kan,,ntah apa tujuan die buat mcm tu, nak tgok tv lagi jelas kot,,, pastu,,die duduk la kat meja yang aku nak angkat pggan n cawan yang aku dah timpa2 smpai tinggi tadi..




tak sempat nak sampai,, si customer ni terlanggar cawan yang tinggi yang ada air lagi dalam tu,, 


bayangkan la cawan tu mcam bangunan jatuh kat die,,,, abis basah baju,, XD
yang tak boleh bla tu muke die,, muke terkujat,,HAHA,, abis baju,,
air bandung ade,,teh ais ade,,kopi ais ade,, HAHA, aduiii, 




aku masa tu memang xyah cakap la,,geli2 buah pingang aku ni  gelak
,,,kawan2 yang si customer tadi smpai terangkat2 kerusi gelak,, haha
then cakap "tu la ,x reti duduk diam lagi ,merayap2, kan dah dapat!"

XD

mesti malu gile die time tu,,,HAHA..



tu la antara pengalaman kerja aku~~

kadang2 seronok ,kadang2 tak,,ada jugak customer yang jenis x sabar,order muka nak marah,,huhu,,pape pon aku tak kesah,,aku paham kerja macam ni memang kena berdepan dengan macam2 kerenah,, huhu...



bertahan jela,,kumpul duet
nak amek lesen same2 ngn my sayang,,,hihihi

;D 







No comments:

Post a Comment